Lördag, med 2 filmer framför mig

Åh härligt, lyckans ost är jag.. Ella lagar mat och jag kan göra i stort ingenting, bara sätta mig till bords, äta och sen starta en film. Luta mig bakåt i soffan som är hur obekväm som helst, bulla upp med kuddar för att motverka den taskiga lutningen, lite te, lite choklad, frukt, kanske popcorn?
(Hur kunde köpa en så obekväm soffa förresten? Men den kändes bra då när jag provsatt den. Sedan hände nåt, antingen med min kropp eller med soffan. Trist är den och bort ska den.. snart. Ska bara hitta en skön ersättare först.)

Kolla nån film som gör mig på gott humör eller får mig att tänka efter lite..
Sen sjunka ner i sänghalmen och falla in i sömnen.

Ungefär så ser vilodagar ut. Kvällstid alltså..

Idag har Ella och jag gått igenom min bokhylla och i princip alla böcker hon ville ha, fick hon ta. Packade i papperskassar, luftigt i hyllorna. Härligt.
Vad ska jag med böcker till, som jag redan läst och inte känner att jag kanske någonsin kommer att bläddra i ens??
För att inte tala om alla böcker jag inte ens läst och aldrig kommer att läsa..???

Bort bort, ge plats för nytt, nya böcker.

Rotation i hemmets små saker är bara braaaa

Häpp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0