Mix-tider

Är rätt manglad i huvudet. Öronen och huvudet är lätt svampiga och ögonen grusiga <---- ett annat sätt att säga att jag är trött och längtar efter att inta vågrätt läge.. hihi ;-) 

Det är tredje dagen på Nilento, jag har sjungit in nya sångpålägg, dvs kompletterat och reparerat de "gamla".. tja gamla och gamla förresten, de gjordes för bara ett par veckor sedan. Men vissa partier har givit mig klåda eller ett lätt kryp över ryggen.. eller jag har helt enkelt hoppat över dem vid genomlyssningar. Och så brukar jag känna när något sångpålägg inte är helt okej. 
Så på den igen och gå in i ett annat flöde.. dvs jag är redan i ett annat och underbart  flöde den här perioden, mer lika första sångtrippen hit till Nilento i februari. Då var det kanonflöde. Jag mådde som en sol och sjöng in solosången till 6 låtar på 2 dagar. Det har aldrig hänt förr. (eller.. iofs har det ju hänt en gång för evigheters evigheter sedan, men då var det en enkel live-demo. 26 gospelsongs på 2 dagar! Sång, piano och kontrabas. Jisses, vilket tempo, pang pang pang pang, ös ös ös!! Då var det minsann inget finlir utan storslev hela tiden Yihaa! Det går inte att jämföra med en skivinspelning som ska hålla att lyssna på om och om igen) men på de senaste skivorna har jag haft en massa hindrande tankar om vad jag kan inte kan. Jag fick för mig att jag hade problem vid inspelningar <--- korkat, naturligtvis hade jag inte det, men i och med att jag tänkte så, så fick jag problem, inte sant?!! Nu tänker jag att jag har inga problem.. och då har jag det inte heller. :-)

Alla sångrep och fills och så vidare är klara och vi har grundmixat 2 låtar, "E Mano Kie" och Selam. Sea of love". Lasse sitter just nu och jobbar med "Echo". Det är vad hinner idag.

Det blir en ny och härlig mixdag imorgon också

Toodeloo o häpp häpp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0