Avloppet

Jahaja
jag kan ju inte säga att jag längtar efter saker som bara måååååååste fixas
nä, det vore inte bara en grav överdrift,
utan en fullständig lögn.

Just nu vill jag bara ha det skönt och lugnt och avslappnat. Stillhet och vila.
Och så har jag 2 nätter i rad känt rätt kraftig avloppslukt i mitt sovrum, YACK!

Ohoh! :-/ inge bra alls

Jag trodde, när jag kollade i morse att det var översvämning i källaren, men tack och lov för att det inte var det.
Ringde skadeservice och bad dem komma och suga brunnen ren från slam.
Och nu har de rensat rören i kök och toa, rör fulla med gammalt matfett. Tommy ränner fram och tillbaks och spolar och spolar och kollar och lyssnar. Han är engagerad och hjälpsam. Det finns ingen renslucka i källare, det borde finnas och gör det enklare att rensa rören. Hmmm.. ska prata med rörmokaren om det.

Nu är det klart inomhus och han ska slamsuga och ev spola rent i brunnen.
Jisses, vilken grej!

Och i stallet står Glod med sitt föl Ra och inväntar medicinen som jag ska hämta på Bärby, för att få stopp på hans diarré.

Och så har jag räkningar som måste betalas
och glasögonen är så trasiga efter att jag skrapade upp dem, att jag måste skaffa nya. Som tur var skrapades de på höger öga, som ändå inte gör så mycket nytta för mitt seende..hihi ;-) Det ögat ögat ser alltid utåt sidan.

Nää strunt i glasögonen idag, efter Bärby ska jag koppla av någon timme och vila nere vid bryggan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0