Flyttfågeln Ella

Så blev det äntligt Ellas hus.
Anita sålde sitt sommarhus som ligger på andra sidan ängen
och nu har Ella flyttat in
och tillsammans med Linda som varit här den här veckan har hon gnott, packat och flyttat möbler, bl a min röda soffa (som jag inte sitter bra i, men som Ella gillar) står nu ihopmonterad på Lillsjön.. de har burit ut alla möbler som inte ska vara kvar i huset och de belamrar nu carporten.. nytt matsalbord och stolar och lampor, mattor och lite gardiner har hon inhandlat för någon dag sedan och allt är nu på plats.

Igår kväll började Ella och Linda packa ihop grejerna i Ellas lilla lägenhet ovanpå musikhuset, men orkade bara halvvägs innan natten och inte minst den trötta kroppen tog ut sin rätt.

Nu har hon flyttat ett steg till. Först var det lägenhet i Stockholm för sitt vanliga boende
och nu ett annat hus när hon är hemmavid.

Det känns vemodigt och lite tomt tills jag har vant mig. Min lilla flicka..
Det är en epok som tar slut. Något nytt tar vid. Ella lämnar boet och jag blir kvar.
Det kommer att bli bättre för oss båda. Inte en massa bråk om städning etc.
Så allt är bra
Och vemodigt. Dubbelt alltså..

Matilda är kvar ännu några år och det känns härligt. Skönt att inte båda försvinner samtidigt.

Även denna vecka har jag mest tagit det lugnt
Det är mycket pyssel med Perla, eksemhästen, men även med skötseln av de andra hästarna.
Och nu är jag på gång att olja in trädäcken. förberedelse och utförande Du vet.
Resultatet är mycket påtagligt, det blir en  e n o r m  skillnad direkt,
så det är klart upplyftande att olja in trappor och däck och bryggor och altaner, YES!!

Lördag är en avfärdsdag

Men i övrigt mår jag bra
Gunvor är här igen
hon oljade in sin altan igår kväll och somnade som en klubbad säl
Tänk va lite frisk luft och kroppsarbete kan göra med ett ledset hjärta

Själv cyklar jag med Alice, badar i Snäcksjön, fikar och lyssnar på frekvensljud.

Mycket härligt faktiskt, lite märkligt också förstås.. men skönt

Kommentarer
Postat av: Ella

Stockholm är underbart.
Operan var superbra.
och var i vrälden jag än är, så är du alltid min mamma, den enda jag har.
och det om något, är något jag alltid bär med mig!
Älskar dig!

2007-08-26 @ 04:40:50
URL: http://jagskaingetha.blogg.se
Postat av: Malou

javisst är det så, och jag vet ju det också
Det bara rinner över mig ibland, ledsenheten över att Du och jag inte delar vägen.
Fast jag vill ju samtidigt och är glad över att Du
går Din egen väg. Och Du delar ju dessutom frikostigt med Dig av Dina upplevelser (vilket är JUST WONDERFUL!!:-)
Det ena vet jag djupast inom mig,
det andra är det lilla lilla barnet inuti som tittar fram och är ärädd för att bli övergiven..
Kärlek kärlek till Dig
alltid alltid
Älskar Dig

2007-08-30 @ 19:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0