glädjefnatt

Här är det måndagen efter midsommardagen.. kan det månne vara annanannandag midsommar?
Det är lugnt efter stormarna som vint runt allas knutar.

Härligt, det stökar om och livar upp.. när det inte livar ner, vilket är mindre roligt.

Fast just nu tycker jag att alltihop är himla lattjo,
eller himmeluran eller tjolavippen eller så..
Livet alltså. Underbart.

Inte alltid lätt, men då är det bara att sucka lite och säga, jaha, Du är grinig nu käraste Malou, men så var det Du, det är helt okej. Det blir bättre imorgon. Så klappar man sig lite ömsint på kinden och låter sig själv vara precis som man är, tills det går över.

och vad jag märkt, till min stora förvåning, är att det går över mycket fortare då.

Märkligt är Livet
och jag bara älskar det ibland.
Och hjärtat är stort och varmt och mjukt.

Må Underbart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0