Söndag och FullMåne

Det är en underbar dag

Solen strålar milt och luften är hög och klar. Det är fortfarande kyligt, men våren sipprar in i varje andetag, varje cell. Fåglarna drillar så att jag blir alldeles kollrig inuti, hästarna betar fridfullt, Aradis står med sin jättemage och inväntar rätt föltid. Unghingstarna ligger och dåsar runt maten. Vattnet i sjön glittrar och små små pytterörelser på vattenytan får glittret att öka. Alice är ute och nosar runt i trädgården. Ronja ligger som vanligt med benen upp i luften, brett isär och låter sin stora mage breda ut sig.

Jag ska alldeles strax göra i ordning min gudinnedryck, så snart jag skrivit det här inlägget, och sen ska Alice och jag ut på en cykelrunda i skogen. Träden väntar. Kanske sjunger jag lite i någon skogsglänta.

Sedan väntar meditation och inre arbete,
release and let go.. <-- livsviktigt för mig.
Och så funderingar över hur jag ska utveckla den nya sångtekniken, prova lite, skriva lite.
Rensa ut och göra fint i utrymme efter utrymme. En bit i taget.
Äta god och kärleksfullt tillagad middag tillsammans med Matilda, andas djupt, må bra och njuta av livet.

Så är min dag, en underbar dag helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0