Sjuk.. host host

Hur det känns att ha infuensan hade jag glömt
det var så länge sedan sist

Uppdateringen var rejäl och genomgripande
att ha runt 40 graders feber i 3 dygn är ingen höjdare
Ensam i soffan
ingen ville komma in i rummet ens
och att tänka sig att bli ompysslad av någon annan mig själv
kunde jag glömma

Joo, Matilda kom in och satte sig i fåtöljen och pratade lite när jag började hämta mig
Men det kostade.. och nu är hon också sjuk

Min feber är borta, men inte infuensan
hostan förbliver, högen av snorpapper växer
och energin på lägsta nivå
trist
livet känns tråkigt

och så brukar jag inte känna mig
det var länge länge sen sist

Jag klappar mig på huvudet, eftersom ingen annan gör det
och tänker att det blir bättre, jag återhämtar mig
och då flödar energin igen.

Kommentarer
Postat av: Anki

Krya på dig!

2008-12-28 @ 18:10:33
URL: http://anncatrine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0