Kjarni - Bakkeholm Danmark

Så har jag varit i Danmark och hälsat på Kjarni.
Men inte bara för att få träffa honom, han mår prima, ständigt omgiven av sina 4 sällskapsdamer, som går med honom året runt. Utan även för att jag ville resonera med Lars om att Kjarni ska stanna på Bakkeholm.

Jag vet att Lars sköter mycket väl om honom. Det syns inte att Kjarni har eksem längre (Ökozon är fantastiskt bra om man är noggrann med behandlingen) och han är nöjd med att få komma ut och motionsridas 3-4 gånger per vecka. Skadan i frambenet är helt läkt och han har återfått styrkan. Det är ett härligt ställe för en häst att få åldras på i lugn och ro. Kjarni är 20 år i år och vem vet hur länge han kan betäcka, hur länge orken finns kvar. Oavsett det, så har han sitt smultronställe livet ut. Och med det känner jag mig tillfreds.

Sedan är det underbart att veta att Lars är så himla förtjust i Kjarni (och kan man vara annat,  jag bara frågar?? Det här är en häst med en stor själ, han är klok, säker, cool och vacker. Och ovanpå det, en helt fantastisk ridhäst.) Lars kärlek till Kjarni är tveklös och stor. Och jag lämnar honom gärna i hans omsorgsfulla händer.

Kjarni stod vid grinden och inväntade min ankomst, när hälsningarna var avklarade släntrade han iväg ner på ängen och kollade av sina damer. Provbetäckte lite.. nja.. kanske inte än. Vi betar väl istället då..

Tiden på Bakkeholm var inte så lång, desto längre var själva resan dit.
Det var storm i södra Sverige och det låg bitvis en massa träd över tågrälsen.
Min resa till Bakkeholm förlängdes med ett dygn pga alternativa resvägar, bussresor och väntan. Jag åkte neråt på lördag fm och kom hem måndag kväll för att vara 6 timmar på Bakkeholm..
Ta flyget nästa gång, rådde Lars.. och kanske gör jag det. Det verkar vara en snabbare väg.
Men det är annars så sköööönt att åka tåg. Lugnt och avslappnande.

Lars vet om min förkärlek för Amarone-vin (tack Bosse, det var Du som öppnade mina smaklökar för detta fantastiska rödvin). Och med mig hem fick jag 2 Amarone-flaskor, sorter jag aldrig provat förr. Åh mmm, härligt. De måste provas nån dag.

Hör upp Anneli, sov över hos mig så vi kan testa en av dessa godingar..

Livet är.. jaaa.. mångfacetterat
och UNDERBART

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0