Varje dag nya insikter och öppningar

Visst är det fantastiskt

Varje dag erbjuder nya möjligheter, variationer i oändlighet
och oavsett om jag väljer det eller inte, så förändras jag varenda dag, varje sekund faktiskt.
Så varje andetag drar jag genom en förändrad kropp.
Inget är detsamma som förr, det är en myt. Som vi tutar i varann, tut tut
men inget kan vara längre från sanningen än det.

Att vi inte alltid märker det, betyder inte att inget sker.

Jag byter ständigt innehåll, mitt yttre jag kan verka vara detsamma, men det är bara som det verkar.
Så varför hålla krampaktigt kvar i det som ändå glider ifrån oss?
När man kan flyta med och njuta av färden

Njuta njuta
N J U T A
av färden
den stora resan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0