Midem - sista dagen

Nu är det färdigt, klappat och klart. Midem är över för min del.
Det är egentligen ingen större idé att stanna onsdag torsdag, för de flesta har åkt hem och Midem kändes betydligt ödsligare idag. Mässlivet har gått ner i trögare vatten. Men ändå lyckades jag få 2 intressanta möten idag, som gav mig mycket info och idéer och förslag. Med svenska delegater som jag frågade till råds.

Det är en av de stora positiva grejerna med Midem, att få träffa massa andra bolag och musikfolk från Sverige. Och människor man känner väl sedan tidigare, många har jag jobbat med, varit signad till eller på annat sätt samarbetat eller samverkat med.

Det uppstår spontana samtal, resonemang om funderingar och uppslag.

Annars tog jag det verkligen lugnt idag.. jag hade en lätt huvudvärk efter gårdagens öl och vin. Den lättade mot kvällningen, men kroppen krävde åtskilligt med vatten för att försöka hitta balansen igen.

Nya rykande aktuella datum:

15/2 - singel HAPPY FEET SONG (tjuvlyssna lite på lyssna-sidan..) släpps som singel 15 februari. Allt är i princip klart för att skicka iväg singeln på tillverkning, Sune har jobbat med det medan jag har varit på Midem, Lasse har gjort i ordning mastern + en singback som kommer att komma till användning på ett häftigt evenemang.. berättar mer senare.. allt går iväg på fredag till Dicentia. Singeln HAPPY FEET SONG banar väg för det nya albumet

10/3 CD AmaOna som flyger ut ur boet i början av mars.

Jag satt och gick igenom med Robert på CDA vad som behövdes göras och när det måste vara klart. Härligt

Sedan fick jag plötsligt för mig att jag hade tappat bort min Midemväska med den viktiga Midem-bibeln och min anteckningsbok <--- ÄNNU VIKTIGARE

Sprang runt och letade, följde mina spår bakåt, och återvände en tredje gång till den där vackra båten 
(hämtade mina glömda glasögon gång nr 2)
men där fanns inget och det var ju inte så konstigt.
För min väska stod prydligt där jag hade ställt den, inne i förrådet i svenskmontern.. 

ack ja, så det kan bli.

Nu är timmen sen, jag har avnjutit en mycket god varmrätt och sitter vid min macbook på mitt rum. Stolen är så himla obekväm att jag får träsmak efter en stund och ändan värker lite.. :-/

Dags att göra lite EFT och sedan krypa till sängs och sova lite. 
Imorgon går färden hemåt
efter jättebra dagar här på Midem

Häpp ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0