Hilo - äntligen och självklart

Jag vet inte mycket om geografi.. jag trodde att jag spenderade 3 dagar pa Hawaii, när jag egentligen var pa Oahu och forst igar när jag gick iland, kommit till Hawaii. Eller The Big Island som den tydligen ocksa kallas. Visste inte det, men nu vet jag. Väsentlig skillnad.

Jag gick av baten for att träffa Kalei och Reynolds,
de kallar sig for "Twin Flames for God"
Och det mote jag hade med dem pa Hawaii var omstortande, mäktigt, kraftfullt, enastende, forklarande. Och fullständigt självklart pa samma gang.

Men om det motet med sina konsekvenser kan jag inte dela med mig pa det här sättet. Fraga mig och jag ska berätta.

Jag var fullständigt tomd, helt utpumpad efter det vi gjorde där i Kolekole Beach Park.
Jag kom hem rod som en kräfta i ansiktet och bränd runt halsen, med huvudvärk i den overhettade hjärnan och sjonk ihop i dvala pa sängen i en timme. Det var all tid jag hade pa mig innan Mike Dooleys workshop borjade igen.
Släpade mig upp, drack vatten och var där med de andra, gamla insikter blir som nya, panytt fyllda med nagon liten ny infallsvinkel, en annorlunda formulering.

sedan äta lite middag, sushi (näää nä, ingen mäter sig med Honolulu-restauranten, hur skulle det vara mojligt?? Men hyfsat gott var det) och sedan 21.30 flyta ner i sängen och forsvinna bort.

Idag har jag skrivit ner allt som hände vid Kolekole och haller mig inomhus, behandlar rodheten med Aloe Vera (underbara Aloe, lägger sig som en sval, mild läkande svalka pa det brända.. det gor inte ett dugg ont, ger mig bara ett oväntat utseende..)

En rolig detalj pa min resa till Kolekole beach park..
Taxi-foraren fragade mig:
Vad ska Du gora där?  - Jag vet inte
Vet Du var ni ska träffas där?  - nää, det vet jag inte
Hur lang tid tar det?  -  det vet jag inte. Troligen mer än 2 timmar, kanske 3,
Hur ser de ut?  - jag har ingen aning
Vad gor de for nat? - jag har ingen aning om det heller. De är nog healers, men det ä nog bara en liten del av deras arbete.
Och ska de heala nat hos Dig?  - njaa, det vet jag inte.
Hon sag konstigt pa mig och skakade pa huvudet..

Vi kom samtidigt till motesplatsen, där vi sedan skulle komma att utfora ett underbart arbete. Vi hade sagt att vi skulle ses där kl 12.00, men jag akte tidigare och anlände redan 11.30 Jag ville vara säker pa att jag var där i tid. Kalei hade känt pa sig att jag skulle komma tidigare, sa de akte ocksa tidigare..
De svängde in pa avtagsvägen precis fore mig, sa vi anlände samtidigt.
Total synkronisering alltsa.
Kunde inte borja mer rätt.
Kalei steg ur bilen, gick fram till taxin och sa lite fragande: Malou?
Jag steg ur, vi holl om varandra och Kalei sa:

Välkommen hem :-)

Kommentarer
Postat av: ewa

Har nu anlänt hem igen från Stockholm en dag tidigare för Frenja lyckades föla samma dag som jag åkte till sholm!! Ella o Vickan här oxå. UNDERBART. Vilken resa du gör!!!!! Bilder.... jaaaaaaa tack.

Hemma mmm skönt och tryggt eller hur?



Kraaam

Sis

2008-06-12 @ 10:20:53
Postat av: Malou

Jaa visst är det underbart.

Det har blivit mycket mer än jag trodde att det skulle bli. (Jamen for sjutton, jag visste ju inte ens om jag skulle fa tillbaka mitt pass i tid.. och vet Du jag hade inte behovt ansoka om visum..)



Grattis till folet, vad blev det for sort?



Kramar fran Mallan

2008-06-13 @ 06:28:01
URL: http://www.malou.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0