Honolulu dag 3 och sedan skeppet

Aloha!

Gardagkvällens gastronomiska äventyr gick av stapeln pa samma fantastiska japanska restaurant som jag at pa häromdagen. Det finns naturligtvis hur manga underbara matställen som helst här i Honolulu, men när jag finner ett sadant ursokt ställe som detta ställe, vill jag passa pa att utforska det lite mer, när jag nu har chansen..

Den här gangen satte jag mig vid bardisken, där sushikockarna jobbar. Kul i och for sig, men jag sag tyvärr inte ett dyft av hur de tillredde dessa makalosa rullar. Kocken hjälpte mig med lite forslag, for tänk Dig detta, det fanns MASSOR att välja pa. Nästan alla rätter var helt obekanta for mig, forutom tempura. Spicy tunaroll med.. ja jag har ingen aning om vad det var for rora som lag ovanpa rullen och vissa av ingredienserna inuti, men gott var det. Jag fattar inte att det kan vara sa himla gott. Njutning njutning :-) Avstod fran dessert denna gangen, men jag blev totalbombad ända, sa redan nagra minuter efter 21 stupade jag i säng och flot bort. ("Nagon" är kvällstrott helt plotsligt.. men vaknar man 05.00 sa blir man trott pa kvällen. Jag fattar inte hur Du orkar vara uppe sa länge pa kvällarna Anneli..)

22.30 kom min nya rumskompis, Christine. Hon var ocksa helt slut och forbi efter sa manga timmar pa resande fot. Men sag fräsch ut ända, i mina ogon som sag henne for forsta gangen live.
Jag känner att vi har ett gammalt band, har setts tidigare. Hon är sa välbekant for mig, det känns mer som ett aterseende än ett mote med en främling.. Hur kunde jag ens inbilla mig att vart mote skulle vara pa annat sätt?
Christine har hallit pa med Ho 'Oponopono en längre tid - en metod som intresserar mig och jag har praktiserat den lite grann, men inte riktigt fattat hur jag ska gora det (det har funkat iaf..) - som svar pa mina funderingar kom hon. 
Hon berättade lite om sin väg pa morgonen denna dag och tänk vad jag älskar att hora sadana berättelser! :-)
De är sa inspirerande, en kick framat for mig ocksa.
Vi har massor att dela och formedla till varandra.
Men inte kommer hon kommer Schweiz inte, det var bara nagot resbyran fatt for sig, Christine bor i Frankrike.

Jaha, va tiden gar fort, svipp svipp
dagarna flyter och flyger forbi

Nu det tredje dagen i Honolulu, den sista.

Jag var iväg till shoppingcentret och kopte min nätsladd + en ipod. Ipoden ser fin ut, men tyvärr glomde jag webadressen där jag ska tanka ner itunes for ipod pa hotellrummet och apple-sidan ger ingen hjälp, sa det far bli nästa gang jag sitter vid en dator.
Jag har allt jag lyssnar pa under resor inlagt pa min M-audio som är en hogkvalitativ stereo-inspelare. Den är inte tänkt att använda som jag gor. Det hänger sig lite väl ofta.. sa en ipod may do the trick!

Om ett par timmar checkar vi ut, tar en taxi till baten "Pride of America" (Oh yeah)
sedan borjar kryssningen, del tva pa detta äventyr.

Jag blir jätteglad om Du vill skriva en kommentar,
jag läääääääääääääääääääääääängtar efter att hora ifran mina närmaste,
nära och kära era ord är saaaa betydelsefulla.

kramar en masse

Kommentarer
Postat av: Ella

Min älskade underbara mamma!

Ute på nya äventyr, träffar nya vänne roch upplever nya ting.

Härligt!

När får vi se bilder?



Älskar och saknar dig, men vet att du har dte underbart ochd te är ju huvudsaken.

Jag sitter och svettas med min sista hemtenta, positivt tänkande!

Och snart åker jag ju till Danmark!

Puss puss

2008-06-08 @ 09:15:49
URL: http://jagskaingetha.blogg.se/
Postat av: Linda

Wow! Vad häftigt du verkar ha det redan nu, dag 3. Själv är jag i flyttstädets skärseld men det finns värre saker :)



Röstar precis som ella för bilder!



Puss och kram Linda

2008-06-08 @ 21:55:05
URL: http://niskalalinen.blogg.se/
Postat av: Malou

javisst vore bilder bra, men men

jag har ju ingen kamera med mig!!

Och inte har jag kopt nagon heller.

Sorry sorry

det far bli beskrivningar i ord

och bildskapande i era huvuden.. hehe ;-)

kan bli hur kul som helst, inte sant

Japp sa e're

2008-06-09 @ 03:21:25
Postat av: Lina

Allt är lugnt på snäcksjön.

Hästarna mår bra, och fölen växer.

Perlas täcke är tvättat och jag är med på besiktningen tillsammans med björn imorgon.

Kram Lina

2008-06-09 @ 22:22:54
URL: http://linisen84a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0