Kauai - moten i helandets tecken

Vilka dagar..
det klickar,
det hettar till,
moten fordjupar upplevelsen.
Insikter avloser varann.
Jag är välsignad.

Själva kryssningen och dess frojder intresserar mig inte sa mycket. Vi aker, vi stannar, vi aker igen, vi stannar pa nytt osv. Det blir en rytm i det med. Efter den omvälvande upplevelsen pa Hawaii och motet med Kalei och Reynolds kände jag inte att jag hade nagon anledning att ga iland nagon mer gang. Mitt uppdrag var utfort, skälet till att jag kom hit var klart. (Fast som Du vet, sa finns det skäl pa alla plan, saker som ska forstas, upplevas, moten som ska till, ord och tankar som utväxlas.. Det är aldrig bara ett enda, utan manga och flera)

Sa kom denna dag da jag sag Kauai..Jag sag on och ville plotsligt ga iland. de har en traditionell hawaiiansk fest, med dans och eld och ugnsstekt kott ute nagonstans pa denna fagra och dramatiska o..
Men när jag äntligen hade beslutat mig for att aka med, sa var utflyktsdisken stängd till ett par timmar efter att det hela borjar. Hahaha ;-) äsch, va sjutton. Det spelar ingen roll. Det är annat som ska goras. Kanske bara vara?

Men det är nagot med denna o, jag maste iland imorgon. De har en utflykt da, till raviner i Grand Canyon-stil, som jag hänkar pa istället.. Den här on paminner om hur det sag ut i Sagan om Ringen-filmerna (som iofs spelades in pa Nya Zeeland.. hmm kanske ska aka dit..?) det är dramatisk natur, spetsiga branta berg och djupa raviner och mycket lummigt och frodigt..

Ni vill ha foton, jaaaaa ge oss fotoooooooooooooooon!!
men jag har absolut ingen lust att kopa nagon kamera, det finns under-vatten-kameror att kopa, som ju inte riktigt passar in i bilden :-) och pa detta internetcenter, verkar det inte finnas nagra USB-anslutningar som jag kan använda heller.. sa.. använd fantasin for sjutton!! Lägg manken till, hjälp till lite och känn in miljon.

Idag har jag samtalat med Lesley, som är med pa samma kurs, om händelserna vid Kolekole Beach Park, hennes projekt med ungdomar i USA och om plejadiskan. När hon fick hora att jag sjong pa ett utomjordiskt sprak, klack det till i henne, hon undrade om det kunde ha nagot samband med det sprak som hon pratar. Idag när jag spelade  "Omine" for henne satte hon sig rakt upp, stirrade pa mig och utbrast: "Men det är ju samma sprak som jag använder!!" Där satt vi och tittade pa varann, det ofattbara hade inträffat att hon talade och använde samma ord som jag sjong. Snacka om synkronicitet.

Och hur vi mottes likasa..
När vi hade bordat skeppet, sa gled jag omkring hit och dit, uppochner i hissarna, fram och tillbaka i nagra timmar innan "get-together"-partyt skulle borja. Da motte jag en kvinna i en av alla dessa hissar som finns pa baten, vi tittade till pa varann och gick sen at varsitt hall. Nästa gang vi stoter pa varann i hissen och jag är pa vag ut, vänder jag mig om mot henne och säger plotsligt : "We've gotta stop meeting like this!" Hon skiner upp och svarar nagot, vi skrattar och dorrarna gar igen.

Sen ses vi igen pa cocktailpartyt, Lesley ska ocksa vara med pa Mike Dooleys kurs. Lite fagelholk feeling hos oss bada..
Det är 2400 passagerare pa denna bat, ända far jag omedelbart kontakt med en person som är en av 54 personer som är med pa Mike Dooleys workshop jag sedan kommer att känna stark kontakt med. OCH DENNA MäNNISKA ANVäNDER SAMMA SPRAK SOM JAG!!!!!!!!!!!!!!!!!

Idag har jag latit mig bli overskuggad pa samma sätt som Marina berättade om att hon lät kocken Mohammed overskugga sig när hon skulle laga mat (som var himla god under hennes kurs, trots att hon inte är nagon hejare alls pa matlagning..)

Genom detta overskuggande atertar jag min kunskap, den som jag redan har i mig, men inte kommer ihag.. forrän jag gor det.

Helande dagar
YEAH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0