Midsommar

Vädret växlade och det lackade mot regn

men så flöt de gråtunga molnen iväg

den blå himlen var öppen och fri

Midsommarfesten på Örnäs kunde börja

Det var trevligt
och gott
och precis lagom länge

Nu har jag kört Matilda och några andra i min bil in till Öregrund. Där de hormonstinna ungdomarna samlats och  hängde överallt på barer, krogar, gator, torg och trottoarer.

Jag är hemma igen, Alice ligger på sin bädd, lugn och nöjd efter massor av lek och en springrunda med Ella dessförrinnan.

Allt är väl :-)
och samtidigt känner jag mig lite lätt vemodig.

Det bor många känslor i min kropp
jag får besök av dem alla
men olika länge
längst och oftast stannar en förundrad glädje

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0