Loja Alice.. valpar?

.. mamma jag tycker att Alice har blivit lite tjock. Ger du henne mer mat?
Nää, allt är som vanligt.. och mer motion har hon också fått, sprungit med John varje dag och följt med på Ellas powerpromenader, så det borde egentligen vara tvärtom..

Då kom jag att tänka på när hon stack ifrån mig under höglöpningen
bort till Hasse och Helens gård och deras hundar..

.. och hon är mycket slöare också..

Jag tittade på min hund och iakttog henne noggrannare
joovisst var hon rundare
jovisst, verkligen, absolut, mycket lojare och mer inåtvänd hade hon blivit.
Inget hopp och skutt och flams alls.

Jisses, tjuvparning
och precis nu när jag hittat hanhunden för att para henne med nästa år..
Olivia tjuvparade sig med en border, ingen lyckad kombination alls, men lika mycket jobb med de valparna som med rasrena, fast man får nästa inget betalt för dessa korsningar..

Ringde distriktsveterinären
jag tror att Alice är med valpar
är det försent att ta bort dem?

tydligen inte, för idag på em ska vi dit
och imorgon likaså.
2 sprutor inom 24 timmar ska de ha

Kommentarer
Postat av: Linda

Så om jag någonsin får problem med fertiliteten ska jag ta lite lärdom från dalmatinerkvinnorna på Snäcksjön. Spring bort till granngår'n bara så fixar det sig alltid...? ;)

2009-04-15 @ 05:15:10
URL: http://niskalainen.blogg.se/
Postat av: MamaLou

nja, nu har du ju redan en utvald hane, så då behövs inte det. Hade Alice haft det lika förspänt som du, så skulle hon ha stannat på gården..



men bortsett från det,

ja.. precis så är det.

Du har fattat grejen och jag har det stora nöjet att få informera dig om

att du har vunnit priset idag,

vilket består av onämnbara förlustelser

under oräknelig tid.



DET var väl en rejäl vinst..!?!



Ooooooo ;-)

2009-04-15 @ 09:26:55
Postat av: Anonym

Hahahaha, en fantastisk vinst :-)

2009-04-15 @ 17:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0