Avlopp

för övrigt så har avloppet korkat igen undervåningen nu.

Det är något som pågår i mitt hus
Jag har märkliga och återkommande vattenproblem..

Badrummets handfat - röret nedanför handfatet är spräckt
(det var därför det läckte hela tiden) och numera borttaget,
vilket innebär att vattnet nu rinner rakt ner i en hink
som påpassligt står nedanför handfatet..
Det är stopp i duschen
Det är stopp i toan, ofta men inte alltid <--- varför inte alltid?
Men alla avlopp hänger ihop, som ler och långhalm
om en sätts igen, sätts alla igen
En för alla, alla för en!!

"Duscha på övervåningen istället" sa jag till Ella idag och hon duschade..
då började det bubbla friskt och glatt i toan här nere,
och jag står ett bra tag och tittar som ett fån på det kraftfullt bubblande vattnet i toastolen och funderar på..
jaaa vad kan det ha varit månntro?
Jag blev som blank i huvudet :-/
avloppsvatten rann UPP ur duschavloppet och ut på golvet
samtidigt som grovkökets avlopp översvämmades
och golvet fylldes med ett vatten som STANK.
Vilken lukt, usch
YACK!! :-(

Skadeservice killen kom mitt i Melodifestivalen.. hahaha :-)
men lyckades inte få ordning på det
så imorgon kommer spolbilen och rensar rören

Är det månne trasigt nånstans?
Det är bara ett par veckor sedan de rensade alla rör och avlopp
(då var det stopp på övervåningen)

Och inte fungerar tvättmaskinen heller
Tur att Gunvors gör det..

Det är något som huset vill säga mig

Har Du något förslag på vad det kan vara?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0