Dans och ambulans

Det är högt och lågt, skratt och gråt
glittrande sprittande inspiration i kroppen
parallellt med oförmåga att ens stå på benen
allt pågår samtidigt i Livet

Medan jag var och dansade
dvs provade på att dansa de 5 rytmerna
och var allmänt förvirrad.. men glad
(jag fattade ingenting av det som pågick
vilken rytm vi dansade .. om det ens var någon speciell
och vad jag förmodades göra för sorts rörelser
så jag bara hängde med)
och dansade runt i det härliga rummet
i flera timmar

samma dag kunde min moster inte stå på benen,
de bar henne inte alls
hon kunde inte ställa sig upp,
inte ens sätta sig upp
och fördes med ambulans till sjukhuset
hennes hjärntumör påverkar hennes funktioner mer och mer

Allt är så nära
inpå varandra
går i varann

Det bultande hjärtat gör sig påmint
när slöjan lyfts för ett ögonblick
Lev! säger det
Lev! sjunger det
Lev!! bultar det
.
.
LEV!!!

Lev detta ögonblick
andas in detta NU
njut av denna stund
och jag känner att det är det enda
jag med all visshet
äger och har
.
Nuet
.
Nu lever jag

Nu andas jag
Nu kan jag älska och bli älskad
Nu :-)

Kommentarer
Postat av: olivia

Vad Fint Malou.

Ta hand om dig

2009-02-04 @ 21:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0