mäta mäta igen, upp ner, sidan, det avståndet och andra

avstånd
mått

hur kul kan man ha med sin tumstock?

Går omkring i lägenheten och mäter högt och lågt
Hur soffan ska komma in, blir en överraskning
öppningen in till vardagsrummet är ju bara 65 cm..
tar man av fötterna på soffan och tippar den på högkant, så kan det gå
jäms me röva

Spänningen är olidlig
(upplösningen och svaret dröjer lite än..)

Snart kommer Matilda hem från skolan och vi ska åka till Ikea och handla lite förvaringsgrejer,
kanske nån lampa, kanske nån matta
Ikea och jag har aldrig varit bundisar, Ikea tröttar ut mig med sin högljuddhet och sitt eviga pockande på uppmärksamhet

men idag
idag kommer allt att gå jättebra
för så har jag beslutat mig för att det ska gå
Allt går bra
Allt är bra

även Ikea..

OH YEAH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0