Midem dag 2 - summering

Den andra dagen på Midem är slut för dagen
tack för idag :-)

Jag var inte lika kvillrande idag, tröttheten gjorde mig lite mindre alert.
Så det var bra att jag inte hade mer än 2 möten under dagen.
Det avslutande mötet / middagen med förläggaren från Nordamerika kändes viktigt och inför det gick jag hem och la mig platt på sängen en timme, innan jag duschade och gjorde mig i ordning.


Middagen var intressant, maten var vällagad och delikat, mums ;-)
På min fråga om hur det hade gått för honom på Midem i år, svarade han att han hade funnit 2 saker av intresse. Det ena var en advokat i karibien, den andra var jag. Han hade lyssnat på min sampler, tyckte att musiken var intressant och också associerat till eskimåernas musik "jag skulle kunna ge ut Din musik här och skicka runt till radiostationerna och de skulle inte ha en aning om språket, antagligen tro att det var ett eskimå-språk och spela låtarna på radion.. hahaha :-)"

Han vill höra allt mitt material. Till att börja med ska han få höra mina inspelningar.
Sen får vi se.

Stefan berättade mycket om sin bakgrund under middagen och det var intressant för mig att höra, det mesta hade jag ingen aning om. Jisses, vad mycket han har åstadkommit i musikbranschen! Nu blev jag både imponerad och uppdaterad. Tack för det Stefan ;-)
Dessa båda förlagsmän hade många gemensamma bekanta och deras sätt att se på musik överensstämde ganska väl.
Det var som att sitta vid nätet i en bordennismatch, när de bollade erfarenheter fram och tillbaka. När jag sa det, berättade Stefan att han hade spelat bordtennis som ung och varit ganska bra dessutom.. Stefan jag bugar mig för Dig.

Så får vi se vad detta möte kan leda till. Känns som en bra start på ett fantastiskt samarbete.
Japp, jag känner mig nöjd med dagen.

Imorgon har jag 3 inbokade möten

Lagom mycket för en glad lax från Sverige

Det händer alltid så mycket vid sidan om, oväntade möten och samtal.

Nu hoppas jag på att natten ska bli lugn och stilla
med lite snarkande då och då.. hehe ingen hör mig
inte ens jag själv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0