Midem dag 3 - halvvägs

Här regnar det. Känns friskt och fräscht, inget att gömma sig för. Dugga på bara :-)

Så började den tredje dagen i rätt ordning: dusch, mindful movements, frukost, sång, (tja det där sista kanske kom i fel ordning, men frukostmatsalen stänger vid en given tid och det fick styra aktivitetsflödet) meditation, fix & trix att bli fin och strålande för dagen. Vilket innebär en mycket lätt sminkning, tro det eller ej, och jag är nöjd med resultatet. Känns lagom.

Första mötet var med USA-promotorn Frank. I närmare 2 timmar ritade han upp för mig hur en amerikansk lansering inom New Age kan se ut, vilka kampanjer som är möjliga och de digitala vägarna. Samt kostnader för resp. kampanj.
Först och främst grundar vi med en distributionsdeal för USA. Jag levererar färdiga CD alt. Frank tar fram priser på tillverkningskostnader däröver. I dealen ingår digital uppladdning till US-baserade download-sajter.

Sedan har vi tillvalen:
Butiks-kampanj (utskick till de största New Age-butikerna),
Radio-kampanj (utskick till alla New Age-stationer),
Media-utskick (för recensioner)
och slutligen, i steg 2 när det finns recensioner och kanske bra säljresultat;
Utskick till College och andra tänkbara konsertarrangörer

Sedan har vi ju den digitala sidan och med pilar och staplar berättade Frank om hur markanden fungerar i USA
Vi gick igenom vad de olika gör, hur de är relaterade till varandra
.
Och pratade pengar, idéer, omslag (han tyckte inte om HOYA-omslaget, tyckte att det inte var representativt för innehållet. Omine och AmaOna fick däremot godkänt) tider etc, tills jag var så tröööööööött att jag kunde inte ta in något mer.

Då gick jag ner till cafét och åt tonfisksallad och drack kaffe.

När jag sitter och väntar på Desmond, som skulle komma kl 14, så dimper Robert Li ner i svenskmontern. Åh va kul att träffa honom. Vi fick kontakt efter Midem för 6 år sedan.. tror jag.. han hade varit förbi montern och tagit min sample-CD, gillat det han hörde och kontaktade mig efteråt. Nu är han min subförläggare i Taiwan.

Vi talade om marknaden i Taiwan, han berättade hur den hade gått ner och skivbolag gick omkull i rasande fart. Jag berättade om skivbolaget i Kina och undrade över vad som hänt hos Pass Music i Taiwan, sedan de gav ut HOYA 2003. Efter att den gavs ut, blev det fullkomligt tyst, spännande i och för sig.. Robert lovade att kolla upp båda bolagen.
VI talade om mina 3 album och att Robert skulle uppdatera sig på min musik och kontakta film- och reklam-bolag, för att se om min musik skulle kunna var intresserant och kunna användas i det sammanhanget. Det är inga stora pengar inblandade, men det gör musiken synlig.
Jag är jätteglad att ha träffat Robert öga mot öga, det känns helt annorlunda.
Han är betydligt yngre än jag trodde, men hur kan egentligen tro något genom mailkontakt?
Den varken låter eller syns.. Jag fick ett väldigt positivt intryck av honom.

Desmond var sen, mycket sen, vilket gjorde att jag hann tala med Robert en bra stund.

Robert gick och efter några minuter kom Desmond. Perfekt timing!
Vi talade om vad som hände 2008, när han liksom försvann och allt rann ut i sanden.
Desmond berättade, och sa sen att han tycker mycket om min musik, att han fortfarande är intresserad av att licensiera min musik för utgivning i HongKong och Kina, att det skulle kunna ske tidigast hösten 2009, en kompilation från albumen, som en presentation av mig och min musik. Jag berättade om att jag hade fått erbjudande från ett skivbolag i Kina, varpå han sa att det inte förvånade honom alls. Vi håller kontakt så får vi se hur det utvecklar sig-

Nu har jag ett möte kvar för dagen, med ett rumänskt bolag. Det ska bli intressant. Stefan kommer att vara med då. Tryggt.

De har lottat ut ännu en mobil från Sony ericsson, som en glad person har vunnit. Denna person är inte jag, men jag är en glad person iaf. Skulle bli ännu gladare för en ny mobil, men turligt nog är min lycka inte avhängigt en sådan vinst.. hihi :-)

Allt väl således

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0