Överraskande oväntat möte.. igen

Jag skrev ett inlägg tidigare om det oväntade.. kanske valde jag lite väl drastiska exempel.. eller kanske inte..
Jag gick och la mig en stund och vilade på utsvävningarna i fantasins värld.. hehe ;-)
och sedan på med kläder och gå till samma restaurant som igår.
Då Stefan och jag dinerade med den kanadensiske förläggaren
som visat sådant intresse för mig och min musik.

På restauranten sitter 2 personer

Det tar några ögonblick innan jag inser att en av dem är förläggaren
nu med en annan middagsgäst.

Vi hälsar och skrattar lite och jag sätter mig vid ett annat bord, vill inte störa deras samtal. Men hur det nu blir, så dras jag in i deras samtal och innan det har gått 5 minuter sitter vi alla tillsammans och äter och pratar och Barbados-artisten/studioägaren etc visar sig vara en himla gullig, varm, söt på nåt sätt och underbar kille, som man bara vill krama om och gilla.
Just en sån kille som Du, kära Ella, skulle gilla (eller vad sägs..?)



Vi utbytte skivor
och jag fick höra världens roligaste förklaring berättad för Kirk om mitt språk,
att det skulle bero på att det var alldeles för dåligt flöde i det svenska språket, konsonanterna var i vägen och hindrade mig när jag skulle sjunga och därför tog jag bort svenskan och hittade på ett eget språk som inte betyder någonting..
oj vilken härlig uppfattning
en annorlunda men fullt möjlig tolkning..

och så fick jag veta en massa om männen på Barbados, vars uppfostran går ut på att sätta så många barn somm möjligt till världen. Med ett antal "baby-mothers" 50-60 barn var ingen ovanlighet.. Att vara en riktig man, var att få åtminstone ett barn varje år.
jisses gör de inget annat?

Jag sa till Kirk att jag skulle ladda upp en bild på honom på bloggen och här ovan ser Du honom, hans utstrålning är helt annorlunda än på bild, det är just en sådan kille man bara giiiiiiiiiiiiiillar :-) Jättemycket ,sprudlande energi som gör en glad.

Och mötet med förläggaren idag igen kändes himla bra.
Totalt oväntat för mig. fanns inte med på min lista över tänkbara oväntade överraskningar..
Han berättade hur mycket han uppskattade min passion,
att jag gör något som det ligger mycket tanke bakom, att jag vill något med min musik, inte bara göra en skiva.
Att min musik, det jag gör fascinerar honom.

Och om Dig Susanne sa han, att Du var "a real fine lyricist"! Det ska jag hälsa henne sa jag, så blir hon glad.

En härlig middag, som jag återigen blev bjuden på.

Och nu är det natt före den sista dagen på Midem, då jag har bara ett möte
dvs bara ett INBOKAT möte

fast vem vet???

det kan hända allt möjligt, inte sant

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0