Samtal med David

orden befriar
David ser vad jag går igenom, sätter ord på det
berättar att han gått igenom samma sak
att han tappade den gamla David, med allt han brydde sig om och ville och engagerade sig i
Allt föll bort, en enorm tomhet fyllde honom, inget engagerade honom alls
hur förfärligt han tyckte att det var medan det pågick
att han såg först efteråt vad han hade gått igenom

Kämpa inte emot
försök inte ta Dig igenom det
bara var i den här tomheten, ensamheten
och acceptera det som är just nu, helt och fullt
acceptera tomheten som en del av Dig själv
älska Dig själv precis så här
Tänk inte att det här går över.. snart
försök inte fly ifrån det, fylla tomheten med vad som helst
göra vad som helst för att inte känna den
Tänk att så här kommer det att vara resten av livet
och älska Dig själv, kom till frid i Dig själv.. nu
precis nu
mitt i det här
Det här är Du
när det yttre skalet faller bort
när allt det som gett Dig värde
och gjort Dig betydelsefull
faller bort
när Dina intentioner lämnat Dig
och Du inte vet vem Du är just nu
vad Du vill eller känner passionerat för
Det här är Du
när Du inte vet vem Du är
Det här är Du
älska Dig acceptera Dig

Och så, mitt i vårt samtal, känner jag plötsligt en sån lättnad
rädslan som hållit mig i ett sånt järngrepp
minskar betydligt

Okej.. bara vara i det här
låta det vara
låta det ha sin gång
vara med känslorna
sitta med dem
acceptera dem

Det här är jag
och jag älskar mig

hmmm.. jag låter det sjunka in
det får ta den tid det tar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0