På resa genom de gamla låtarnas land

åå va många känslor som rusar genom min kropp när jag hör mina gamla inspelningar. Det är tonsättningar, som aldrig tog sig ut i världen, demoinspelningar med musik i andra riktningar än jag sedan hade på mina album.. och så blev de liggande.. inspelningar som inte fick plats på LP:n, kanske tyckte vi att det blev för många ballader.. låtar som blev kvar, såna jag hade spelat in.. om jag inte hade ändrat inriktning..
för hur skulle det blivit om jag lagt in visor på mina gospelalbum.. nä knappast..
eller gospellåtar på HOYA.. hahaha jättekul!! :-)

Så ljuvligt att återigen höra klarinettsolot på Zagedi Booba. härligt lirat, blir glad i hela mig.

Sitter och digitaliserar låtar jag bara har på kassett
och när jag nu fått kläm på den lilla överföringsapparaten, så kör jag på.. ett litet tag till.. ett antal sånger till.
"Imorgon är en annan dag", inte sant Christer..? :-)

Häpp och toodeloo
Malooooooooooo   ...u

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0